blue sky

Welcome To Green Energy Lovers Weblog By Amin Ghanavati

blue sky

Welcome To Green Energy Lovers Weblog By Amin Ghanavati

blue sky

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۱۷ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

انرژی باد در حال حاضر تنها 1.5% از تولید برق جهانی را به خود اختصاص داده است اما دانشمندان پتانسیل بالای باد به عنوان انرژی جایگزین را پیش بینی کرده اند. کشور های آسیایی نیز در تلاش برای در آغوش کشیدن این انرژی پاک و سبز می باشند. کره جنوبی در حال رفتن به خارج از ساحل، در درون دریا است برای ایجاد مزرعه باد با هزینه ای بالغ بر 8.3 میلیارد دلاری در آبهای غربی شبه جزیره کره، پروژه ای که تا تکمیل نهایی ده سال طول خواهد کشید.
امین قنواتی
۲۹ آذر ۹۲ ، ۱۴:۱۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

Homeless یا به اصطلاح عامیانه‌تر، "کارتن خواب" به کسی گفته می‌شود که محلی برای زندگی نداشته و معمولا در پارک‌ها، زیر پل‌ها و یا حتی کنار خیابان‌ها می‌خوابد. دغدغه‌ی فکری این‌گونه افراد معمولا به تهیه‌ی وعده‌های غذایی روزانه محدود می‌شود ولی آقای Leo Grand با کارتن خواب‌های دیگر کاملا تفاوت دارد.

امین قنواتی
۲۵ آذر ۹۲ ، ۲۱:۵۳ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر
مصدر سیتی، پروژه شهری زیست پایدار است که هم اینک در خارج از ابوظبی در امارات متحده عربی در حال ساخت می باشد.این شهر سبز در یکی از سخت ترین محیط زیست های طبیعی در جهان، یعنی در بیابانساخته شده است. در اوج تابستان، دمای هوا در وسط روز به ۲۴ درجه سانتی گراد می رسد، اما وقتی بادهای خشک بیابانی را نیز بر این شرایط اضافه کنیم، احساس می کنیم که دمای هوا ۶۰ درجه است. 
مصدر سیتی، نمونه ای از زندگی زیست آگاهانه در محیط زیست بدون کربن، و شهری بسیار ایده آل در سطح جهان است زیرا تمیز، زیست سازگار، هماهنگ و زیباست.
امین قنواتی
۱۹ آذر ۹۲ ، ۲۰:۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
ویتنام به عنوان یک الگو در حال راه اندازی یک مرکز سبز خیره کننده به نام پارک قایق بادبانی سایگون جنوبی می باشد. درست در قلب شهر هوچی مین، پایتخت سابق این کشور. برنامه ها از ایجاد یک واحه سر سبز و پاک حکایت می کند تا گسترش دهنده پیام یک انقلاب سبز در سراسر کشور باشد.
امین قنواتی
۱۴ آذر ۹۲ ، ۱۶:۵۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
پپسی یکی از برجسته ترین شرکت های مواد غذایی و نوشیدنی در جهان است. پپسی از سال 2010 بر حفاظت از منابع طبیعی کره زمین متمرکز شده با استفاده ی شایسته از خاک، آب، برق و تمرکز برای یافتن راه های مبتکرانه تلاش میکند تا در مسیر تکنولوژی های سبز قدم بردارد.
امین قنواتی
۱۲ آذر ۹۲ ، ۱۸:۴۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
خبرگزاری آنا: یک پژوهش تازه نشان می‌دهد که ۹۰ شرکت در جهان به تنهایی دو سوم گازهای گلخانه‌ای در جهان را تولید می‌کنند.
اکثر این شرکت‌ها در صنایع نفت و گاز فعال هستند و بیشترشان نیز شرکت‌های سرمایه‌گذاری به شمار می‌روند.
امین قنواتی
۱۲ آذر ۹۲ ، ۱۶:۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

انرژی خورشیدی
جالب است بدانید که تابش خورشید بزرگترین منبع تجدید پذیر انرژی روی کره زمین می باشد و اگر فقط یک درصد از صحراهای جهان با نیروگاه های حرارتی خورشیدی به کار گرفته شوند، همین مقدار برای تولید برق سالانه مورد تقاضای جهان کافی خواهد بود.
برای سود جستن از انرژی خورشیدی دو راه وجود دارد :
استفاده مستقیم از نور خورشیدو تبدیل آن به الکتریسیته از طریق سلولهای فتوولتائیک
استفاده مستقیم از انرژی خورشیدی و تبدیل آن به انواع انرژی های دیگر و یا استفاده مستقیم از آن (کاربردهای نیروگاهی و غیر نیروگاهی خورشیدی)
امین قنواتی
۰۹ آذر ۹۲ ، ۱۳:۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
میلیون‌ها تن از پلاستیک‌های کوچک و بزرگ بر روی سطح اقیانوس‌های جهان رها شده است. یکی از پنج مورد از بزرگ‌ترین بخش‌های آلوده به پلاستیک در اقیانوس اطلس قرار دارد که تقریباً دو برابر مساحت ایالات متحده‌ی امریکا وسعت دارد. همه‌ی این پلاستیک‌ها مشکلی بالقوه برای محیط‌زیست به شمار می‌روند که باید راه حل درستی برای از بین بردنشان پیدا کرد.
امین قنواتی
۰۸ آذر ۹۲ ، ۲۰:۵۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

حجم روز افزون خودروها در شهرهای مختلف دنیا، و متعاقباً به وجود آمدن مشکلات ترافیکی یا زیست محیطی، دولت ها و ساختارهای وابسته به آن را وادار به گسترش و راه اندازی سایر سیستم های حمل و نقل پاک همانند دوچرخه، کرده است. 
پایتخت کشور اتریش -وین- از جمله شهرهای اروپایی پیشرو و ممتاز در زمینه گسترش دوچرخه سواری شهری به عنوان یک راه حمل و نقل سبز برای شهروندان است که البته نقش سازمان های دولتی و غیردولتی از جمله شهرداری ها در فراهم ساختن امکانات و زیر ساخت های مناسب برای این وسیله، غیر قابل انکار است.
امین قنواتی
۰۸ آذر ۹۲ ، ۲۰:۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

در تولید محصولات الکترونیکی، کیفیت ساخت بسیار حائز اهمیت است و در بسیاری از مواقع، ملاک تفکیک یک محصول نیز در همین است. در این بین و برای مشخص کردن این سطح کیفی، استانداردها و گواهی‌های مختلفی وجود دارند که هر کارخانه با رعایت و دریافت آن‌ها، حداکثر اعتماد را برای مشتریان محصولات خود به ارمغان می‌آورد.

امین قنواتی
۰۷ آذر ۹۲ ، ۱۹:۳۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

استفاده از تکنولوژی‌های سبز، یکی از موضوعات مهمی است که این روزها در کشورهای پیشرفته مورد توجه زیادی قرار می‌گیرد. با توجه به این مورد، موسسه تکنولوژی توکیو خبر از ساخت بنای جدیدی در دانشگاه اوکویاما را داد که در آن، از پنل‌های خورشیدی فوتووُلتائیک به‌عنوان دیوار و سقف استفاده می‌شود.

امین قنواتی
۰۷ آذر ۹۲ ، ۱۹:۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

کارخانجات صنعتی به طور معمول از سوی طرفداران محیط زیست برای کاهش میزان تولید آلودگی‌های محیط زیستی تحت فشار هستند. با نیاز بیشتر کره خاکی به پاکیزگی و تاثیر بیشتر فناوری بر زندگی، پیکان انتقاد حتی به سمت شرکت‌های فناوری که به نظر پاک می‌آیند نیز گرفته شده است. در هفته گذشته Greenpeace گزارش خود را در این‌باره منتشر کرد که در آن شرکت‌های برتر فناوری براساس میزان سبز بودن رتبه بندی شده‌اند.

امین قنواتی
۰۷ آذر ۹۲ ، ۱۹:۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

طبق آمارهای به ثبت رسیده طی 30 سال گذشته احتیاجات انرژی جهان به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. در سال 1960 مصرف انرژی جهان معادل 3/3Gtoe  بوده است.در سال 1990 این رقم به 8/8Gtoeبالغ گردید ، که دارای رشد متوسط سالانه 3/3 درصد می باشد و در مجموع 166 در صد افزایش نشان می دهد و در حال حاضر مصرف انرژی جهان 10Gtoe/Year  بوده و پیش بینی می شود این رقم در سالهای 2010 و 2020 به 12 و 14 Gtoe/Yearافزایش یابد . این ارقام نشان می دهند که میزان مصرف انرژی جهان در قرن آینده بالا می باشد و بالطبع این سوال مهم مطرح می باشد که آیا منابع انرژی های فسیلی در قرنهای آینده، جوابگوی نیاز انرژی جهان برای بقا، تکامل و توسعه خواهند بودیا خیر؟

امین قنواتی
۰۶ آذر ۹۲ ، ۲۱:۳۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

کمپانی ال جی اعلام کرد تلویزیون OLED منحنی شکل این شرکت که در نمایشگاه CES امسال معرفی شد، موفق به دریافت گواهینامه صرفه جویی در مصرف انرژی گردیده و از سوی دیگر توانسته در سه بخش جداگانه طراحی، گواهینامه موسسه Intertek و کمیسیون ارزیابی زیست محیطی محصولات و تجهیزات در اروپا (EPEAT) را کسب نماید.

امین قنواتی
۰۶ آذر ۹۲ ، ۲۱:۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

قاشق‌های قابل خوردن از جنس ذرت یا نان می‌توانند به عنوان جایگزین مناسبی به جای قاشق‌های پلاستیکی یک بار مصرف مورد استفاده قرار بگیرند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قاشق‌های خوردنی زیست تخریب‌پذیر از جنس ذرت ساخته شده‌اند که پس از صرف غذا براحتی تکه تکه شده و مانند اسنک قابل خوردن هستند.

امین قنواتی
۰۶ آذر ۹۲ ، ۱۷:۲۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


این روزها بیشتر نام فورد را به خاطر حضور مدیرعاملش، آلن مولالی، در بین نامزدهای نهایی مدیرعاملی مایکروسافت می شنویم.

اما آن طور که پیدا است این خودروساز امریکایی می خواهد از فناوری PlantBottle که در ساخت بطری های سبز کوکاکولا استفاده می شود، برای ساخت صندلی خودروهای جدیدش استفاده کند.

امین قنواتی
۰۶ آذر ۹۲ ، ۱۶:۵۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
سالانه 6,813 کیلوگرم دی اکسید کربن خالص به ازای هر ایرانی، این آمار برآورد آژانس بین المللی انرژی از تولید گازهای گلخانه ای در ایران را نشان می دهد، آماری که ایران را در رده دهمین کشور تولید کننده گاز های گلخانه ای جهان قرار داده است
امین قنواتی
۰۴ آذر ۹۲ ، ۲۱:۴۱ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر