blue sky

Welcome To Green Energy Lovers Weblog By Amin Ghanavati

blue sky

Welcome To Green Energy Lovers Weblog By Amin Ghanavati

blue sky

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

Lightie خلاقانه، ایمن و مقرون به صرفه

جمعه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۱:۱۱ ب.ظ


این ماژول که Lightie نام دارد یک اختراع ثبت شده می‌باشد و نمونه اولیه آن در ماه اکتبر گذشته در آفریقای جنوبی عرضه شد. همچنین Lightie کاندید دریافت جایزه طراحی بین‌المللی Designboom نیز بوده و تعداد زیادی از جوایز مسابقات طراحی و اختراعات را نصیب خود کرده است. شاید در نگاه اول این ابتکار بسیار ساده به نظر آید اما حقیقت این است که ساتنر، 3 سال از عمرش را صرف انجام این پروژه کرده است.


ساتنر در ادامه سخنانش به محرومیت آفریقا از بسیاری از امکانات نظیر نور اشاره کرد و اینکه چگونه با دیدن میزان تابش آفتاب به فکر ارائه یک منبع نور خورشیدی افتاده است. تنها مشکلی که او بر سر راهش می‌دید عدم وجود یک شبکه توزیع مناسب و کارا بود تا بتواند چنین کالایی را با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نهایی برساند. روزی ساتنر به یک بطری پلاستیکی نوشابه خیره شده و با خود فکر می کند که چطور این بطری در سرارسر دنیا در دست همگان است؟ راه حل چیست؟ در همین حین بود که ایده استفاده از بطری نوشابه به جای بدنه این لامپ به ذهنش خطور کرد. ویژگی بازتابی نور در درون این بطری ها نیز در کنار در دسترس بودن و رایگان بودن آن جزو دلایل اصلی انتخاب بطری نوشابه برای این کار بوده است.


ماژول اصلی این لامپ خورشیدی قرار است با قیمتی بین 10 تا 13 دلار به زودی در دسترس عموم قرار گیرد و امید می‌رود ظرف 5 سال آینده در قفسه اکثر فروشگاه ها در کنار نوشابه های محبوب به فروش برسد.




http://www.digikala.com/News/News-3603

thelightie.com

نظرات  (۲)

مرسی
سلام.
با "فراق کربلا سوزانده جانم را"  به روزیم...
چند خط دلنوشته و یه شعر کوتاهه

منتظر حضور شما و نظرات زیباتون در مورد این مطلب هستم...

التماس دعای فراوان

یا علی مدد

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی