blue sky

Welcome To Green Energy Lovers Weblog By Amin Ghanavati

blue sky

Welcome To Green Energy Lovers Weblog By Amin Ghanavati

blue sky

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اداره منابع طبیعی ژاپن اعلام نموده که قصد دارد تا سال 2020 بزرگترین نیروگاه بادی دنیا را احداث کند. این میدان بادی که در نزدیکی پایگاه هسته‌ای کنونی فوکوشیما واقع شده است، از 143 توربین بادی تشکیل شده که بر روی کف دریا احداث می‌گردند. به محض آن که این پروژه آماده شود، می‌تواند تا یک گیگاوات توان الکتریکی تولید نماید.

شاید اولین موضوعی که با شنیدن این خبر به ذهن می‌رسد، نگرانی از بابت سونامی‌های آینده باشد، اما گروهی که بر روی این پروژه کار می‌کنند اعلام نموده که تمهیدات امنیتی به کار رفته در این نیروگاه به حدی است که می‌تواند در مقابل چنین نیرویی مقاومت کند. راهبر گروهی که روی این پروژه کار می‌کنند، تاکشی ایشی‌هارا، از دانشگاه توکیو گفت: «در طراحی ما تمامی شرایط سخت و بلایای طبیعی قدرتمند مدنظر قرار گرفته‌اند.» مردم ژاپن این اطمینان خاطرها را در مورد نیروگاه اتمی TEPCO نیز شنیده بودند، اما در این مورد خاص حتی در صورتی که این مجموعه مقاومت کافی از خود نشان ندهد و دچار خسارت گردد، فقط بخشی از این کشور با مشکل کمبود انرژی مواجه خواهد شد و دیگر خبری از پسماندهای رادیواکتیو نخواهد بود.

برخی خساراتی که در زمان سونامی فوکوشیما وارد شد جبران‌ناپذیر است و آثار این اتفاق ناگوار همچنان در سرزمین آفتاب مشهود است. گزارش جدیدی نشان می‌دهد که میزان تشعشع ماهی‌هایی که در اطراف نیروگاه وجود دارند، 2540 برابر حد قابل مصرف است. با وجود آن که دامداری و ماهیگیری در این منطقه کاملا به حالت توقف درآمده، اما برخی مصرف‌کنندگان ژاپنی هنوز نگران منابع غذایی هستند که از شرق ژاپن می‌آیند و توزیع می‌گردند. اصلی‌ترین علت این نگرانی‌ها عدم صراحت TEPCO (اپراتور نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما) و دولت ژاپن درباره این موضوع است.

این پروژه گام‌هایی ابتدایی برنامه بلندمدت ژاپن برای استقلال کامل از انرژی‌ هسته‌ای و روی آوردن به انرژی‌های پاک تا سال 2040 است.



http://www.zoomit.ir

۹۲/۱۰/۲۹ موافقین ۱ مخالفین ۰
امین قنواتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی