blue sky

Welcome To Green Energy Lovers Weblog By Amin Ghanavati

blue sky

Welcome To Green Energy Lovers Weblog By Amin Ghanavati

blue sky

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

سبزترین وسایل حمل و نقل جهان

پنجشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۲، ۰۵:۰۴ ب.ظ

7: The Nissan Leaf

leaf : برگ
بخش بزرگی از مسافرت های جهانی با اتومبیل صورت می گیرد، بنابراین اتومبیل بهتر برای آینده مهم است. نیسان لیف به عنوان یک خودروی سبز و تمام الکتریکی پیشرو در ژاپن، آمریکا، انگلستان و نروژ محسوب می گردد. یک ماشین الکتریکی خوش چهره با امکانات ایده آل که در هر کیلومتر تنها 50 گرم کربن تولید میکند.

6: The Intercity Coach

ممکن است متعجب شده باشید، اتوبوس های پیشرفته بین شهری دیزلی. اتوبوس های بین شهری دیزلی با سرعتی کارآمد و موثر در بزرگراه ها حرکت میکنند، که باعث میشود مقدار کمی گاز های گلخانه ای وارد جو شود تحقیقات نشان داده است در هر کیلومتر بین 35 تا 85 گرم کربن وارد جو میشو اما مزیت آن جابه جایی تداد زیادی مسافر است به جای آنکه هر کدام از آنها با وسیله نقلی شخصی سفر کند. ( البته این در ایران صدق نمی کند )

5: The School Bus

این یکی احتمالا بیشتر باعث تعجب میشود، اما اتوبوی های مدرسه به طور معمول گازهای گلخانه ای کمی تولید میکند.( این هم در ایران صدق نمی کند ). اتوبوس های مدرسه بین 20 تا 60 گرم کربن به ازای هر مسافر در یک کیلومتر تولید می کنند.

4: High Speed Rail

میزان تولید کربن ترن های سریع السیر بسیار پایین است. شرکت های یوورو استار و TGV مسافت بین لندن و پیرنه در فرانسه را با تولید گازهای گلخانه ای برابر یک دهم آنچه هواپیما ها تولید می کنند طی می کند، بسته به نوع سوختی که مصرف میشود بین 10 تا 60 گرم کربن در هر کیلومتر وترد جو میشود.

3: Light Urban Rail

ترن های برقی که در شهر ها کاربرد دارند در هر مایل می تواند کربن بسیار کمی را تولید کند. تصویر بالا شهر برگن نروژ را نشان می دهد جایی که قدرت محرکه برق حرف اول را میزند. این وسیله بین 10 تا 40گرم کربن در هر کیلومتر تولید می کند.

2: The Electric Bike

حدس میزنید چه تعداد دوچرخه الکتریکی در چین امروز وجود دارد؟ 200 میلیون دوچرخه برقی.
برای اولین بار دیدین تعداد دوچرخه الکتریکی من را به کف زمین انداخت، حدودا 30 میلیون دوچرخه الکتریکی در سال 2013 در چین فروخته شد. این رقم حدود یک سوم خودرو های سواری در جهان است. این وسیله بین 5 تا 30 گرم کربن وارد جو میکند.

1: The Flying Pigeon Bicycle

محبوبترین وسیله نقلیه در تمام دوران. بیش از 500 میلیون از این دو چرخه با عنوان flying pigeon از سال 1950 تولید شده است، کمتر 5 گرم کربن در هر کیلومتر وارد جو میکند که بسیار بسیار ناچیز است.



۹۲/۱۰/۱۲ موافقین ۱ مخالفین ۰
امین قنواتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی