blue sky

Welcome To Green Energy Lovers Weblog By Amin Ghanavati

blue sky

Welcome To Green Energy Lovers Weblog By Amin Ghanavati

blue sky

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

ماهی‌ها و پرندگانی که به اشتباه این قطعات شناور پلاستیک را به جای غذا می‌خورند تلف می‌شوند. از این گذشته این قطعات پلاستیک حاوی مواد شیمیایی نظیر DDT و PCB هستند که پس از مصرف در حیوانات کوچک دریایی، وارد چرخه‌ی غذایی شده و نهایتاً سر از سفره‌های مردم در خواهند آورد.

از سوی دیگر از آنجایی که پلاستیک ماده‌ای است که به طور طبیعی تجزیه و نابود نمی‌شود، این مواد سال‌های متمادی در محیط‌زیست باقی خواهند ماند و حتی اگر از همین فردا اقدام به جمع‌آوری آن‌ها کنیم باز هم مدت زمان بسیار طولانی از دست این مواد مصنوعی خلاصی نخواهیم یافت.
بویان اسلات، کارآفرین جوان قصد دارد ابزار شناور نوآورانه‌ای به نام Ocean Array را توسعه دهد تا از آن بتوان در پاک‌سازی بیش از 7 میلیون تن از قطعات پلاستیکی بهره ببرد.این شناور از پلتفرمی به شکل گونه‌ای از سفره ماهی به نام Manta ray ساخته خواهد شد که در دهانه دارای بخشی زیگزاگ مانند است که مدخل ورودی زباله‌های دریایی است. از سوی دیگر سامانه‌ای دارد که به بستر دریا متصل شده و با بهره از جریان‌های اقیانوسی بقایای پلاستیکی را به سمت این شناور هدایت خواهند کرد.





نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی