blue sky

Welcome To Green Energy Lovers Weblog By Amin Ghanavati

blue sky

Welcome To Green Energy Lovers Weblog By Amin Ghanavati

blue sky

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

گوگل و سیسکو در صدر فهرست شرکت‌های سبز جهان

پنجشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۲، ۰۷:۱۳ ب.ظ

در این رتبه بندی هرکدام از شرکت‌ها که تکنولوژی را در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به کار بگیرند امتیاز بیشتری کسب خواهند کرد. به عنوان مثال شرکت Cisco در تولید نوعی شبکه هوشمند موفق بوده است که هم انرژی کمتری در آن استفاده و هم باعث انتشار کمتر این مواد می‌شود. معیار بعدی Greenpeace در این رتبه بندی، میزان تلاش یک شرکت به صورت عمومی و هم‌چنین در محافل سیاسی برای پشتیبانی از کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بوده است. در انتها نیز، تاثیر نظارت و مدیریت یک شرکت بر میزان تولید و نشر گازهای گلخانه‌ای توسط خود شرکت از عوامل موثر خواهد بود.

شرکت گوگل در حالی رتبه اول را بدست آورده است که در سال ۲۰۱۰ رتبه ششم را کسب کرده بود. سال گذشته چیزی نزدیک به یک میلیارد دلار توسط این شرکت در پروژه‌های انرژی پاک سرمایه گذاری شد که به نظر، تاثیر خود را گذاشته و این در حالی است که سیسکو با واگذاری جایگاه خود به Google کمی عقب افتاده است.

شاید جالب توجه باشد اگر بدانید شرکت بزرگ IBM در حالی رتبه نهم را در اختیار دارد که در سال گذشته جایگاه سوم را به خود اختصاص داده بود. Greenpeace عقیده دارد که IBM در هر سه زمینه افت کرده و هم‌چنین چهار خطا در پشتیبانی سیاسی از این طرح انجام داده است. IBM عضو سازمان اقتصادی‌ای است که از دستیابی اتحادیه اروپا به اهدافش در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای جلوگیری می‌کند.



http://weblogina.com/news/google-cisco-top-the-list-of-the-greenest-it-companies/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی