blue sky

Welcome To Green Energy Lovers Weblog By Amin Ghanavati

blue sky

Welcome To Green Energy Lovers Weblog By Amin Ghanavati

blue sky

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

در تهیه PlantBottle به نوعی از زیست سوخت ها (در اینجا اتانول به دست آمده از نی شکر) به عنوان ماده خام استفاده می شود تا نوعی اختصاصی از PET (پلاستیک رایج در ساخت بطری ها) حاصل آید.

در واقع نکته این است که در ساخت PET معمولی -که قابل بازیافت هم هست- از مواد نفتی استفاده می شود، ولی متریال مخصوصی که فورد برای پوشش صندلی های خودرو ساخته از PlantBottle تشکیل شده که دوستدار طبیعت است.

کوکاکولا می گوید تاکنون ۱۸ میلیارد بطری از جنس PlantBottle توزیع کرده که باعث صرفه جویی به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در مصرف نفت گردیده. با استفاده از متریال پلنت باتل در ساخت صندلی خودروهای فورد می توان یک صرفه جویی ۶ هزار بشکه ای دیگر در مصرف نفت انجام داد.

البته استفاده از زیست سوخت ها بدون انتقاد نیز نیست و خیلی ها می گویند فراگیری استفاده از آنها، مضراتی را در دیگر بخش ها نشان داده.

برای مثال، برخی سازمان های غیر دولتی می گویند زمین هایی که باید برای کشت و زرع و تامین موارد غذایی برای کشورهای فقیر استفاده شود، به تامین زیست سوخت ها برای تهیه انرژی و مواد خام مورد نیاز کشورهای توسعه یافته اختصاص یافته، و این استفاده صحیحی نیست.




http://cloneydownload.rozfa.com/post/213


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی